Démonok között

246460id1c_Conjuring_INTL_27x40_1Sheet.inddSajnos nem aktuális filmről fogok írni, de bőven megéri szerintem a rááldozott időmet. A címből már tudhatjuk, hogy nem egy akció-kaland filmről beszélünk, hanem egy ízig-vérig horror filmről lesz szó. Bevallom, hogy nem vagyok egy nagy horror kedvelő ember és főként csak társasággal szoktam megnézni őket, kivétel ezt, de már meg is bántam főleg, hogy még előtte néztem a Kick Ass 2-t, amely után nem kellett volna egy ilyen filmet megnézni éjszaka teljesen sötétben. A horror műfajt kedvelő barátom odáig van érte, amit én teljes mértékben megértek, mert nem csináltak rossz munkát. Sajnos mostanában nem nagyon találunk igazán jó horror filmet a piacon, így érdemes visszanyúlni az alapokhoz, mint az Ördögűző, amely a mai napig a kedvenc filmem a témában. Na elég a bevezetőből irány a tárgyalás és nézzük meg, hogy jó-e a film?

A film megnézése után egy kutató munkát végeztem, mert a film elején láthatjuk, hogy „true story”, és egy bizonyos százalékban igaz alapokon nyugszik a film. A film főszereplői a Warren házaspár tényleg élt és őket tartják a leghíresebb szellemvadászoknak, rengeteg ügyükről részletes leírás található és a legismertebb ügyeik egyike a Perron házban történt meg. Körülbelül ennyi az igaz történet, de az alap legalább igaz. Mit is lehetne mondani a sztoriról, csak annyit, hogy sablonos, de mint az, hogy az összes ásó ugyanúgy néz ki. Összefoglalva ezt lehet mondani az egész filmre is, de ettől még nem lesz rossz egy film, ugye? A történet a szokásos, egy család háta mögött hagyja a nagyváros gondjait és elköltözik vidékre, de úgy hogy alig van valami a közelben (logikus). Persze a ház elhagyatott és felbukkan a rejtett pince is amit jobb lett volna nem kinyitni és ezután jönnek a furcsa zajok, ajtócsapkodás és szellemek (démonok) is. Egy egyszerű halandó nem képes megoldani a helyzetet ekkor jönnek a képbe Warrenék és mostantól minden spoilernek számítana, így a történet ismertetésének vége is.THE CONJURING

A leírtak alapján tényleg sablonos, de ez a helyszínekre is igaz vagy az, hogy én már előre tudtam, hogy mi fog történni a közel jövőben. Horror kedvelő barátom megmondta a tutit még pedig ezt: „Nem mutat kiemelkedőt, de ebben a kategóriában már nem is nagyon lehetne. Ami kell egy horror filmhez az megtalálható ebben a műben”. Teljes mértékben igaza van, mert a hangok a helyükön van és a fény-árnyék effektekre sem volt panaszom. De én valahogy megkedveltem ezt a filmet és úgy tűnik, hogy nem csak én vagyok így, mert mindenhol úgy kajálták, mint a drogos a heroint és sehol se lehet rosszalló kritikát olvasni. A megvalósítás, ami viszi a hátán ez egész művet, mert hiába egy igaz történet az alap attól még írni kellett egy forgatókönyvet, amit remekül kiviteleztek. A történet megvan, már csak az operatőri és a vágó munka hiányzik, ja és a színészi játék. Néha engem az operatőri munka zavart egyes filmekben, mert ott volt az indokolatlan kamerarángatás, de itt nem ez a helyzet remekül megoldották az egészet csak is a lényegre koncentráltak, amellyel engem már félig meg is vettek. A vágásba így laikusként nem tudok belekötni és a színészi játék, amellyel teljesen megvettek kilóra, mert egyszerűen remek tényleg érezni lehetett az adott kor hangulatát és persze az amerikai álmot, de ebbe most nem megyek bele.

THE CONJURING

A film zenéjét egy Joseph Bishara készítette, aki érti a munkáját, mert eddig majdnem mindig horror filmekhez készített soundtracket, de nem tudnám most azonnal felidézni őket, most mondhatnám azt, hogy nem volt epikus, de ez nem így van csaknem volt olyan „klasszikus”, mint a Sikoly zenéje. Egyetlen egy hibája van az egész filmnek az pedig a klisék, nem található benne semmi eredeti, de ez nem von le semmit az értékéből. Persze próbáljon valaki mutatni egy olyan mai horrort amiben van eredetiség, ebben a rétegben már lefektetett alapokból építkezik mindenki, Jó ott van a Paranormal Activity amit mindig is utáltam, de az embereket vonzza a moziba ugyanaz a film már 5. alkalommal, tisztára egy bizonyos játékfejlesztő céget emlékeztet. Még nem is említettem, hogy egyáltalán ijesztő a film vagy nem. Teljes mértékben az, de azért átlehet látni egy jó párszor a dolgokon, de néha azért a gatya cserélés határán fogunk limbózni és sokszor Stalonne arccal fogunk elfordulni a képernyő elől.

THE CONJURING

Óriási meglepetést okozott a film számomra, igaz nincs benne semmi eredeti, de mégis remek filmre sikeredett. Ha az ellentétek miatt nem hisztek nekem, akkor csak nézzétek meg és meglepődtök.

T

Hozzászólás