Gravitáció

Az űr ahová az álmodozó emberek egyszer szeretnének kijutni, mert az ürességen kívül megtalálható a szépség is, amelyet már több ezer éve csak csodálunk. Az első űrutazás maga lehetett az a bizonyos katartikus pillanat, gravity_ver6_xlgamelyben már elég sok embernek része lehetett. Már rengeteg könyv készült el a témában, a sci-fi rajongók nagyon is örülhetnek, köztük én is, mert megannyi elképzelhetetlen világot tárnak a szemeink elé, amit fel se tudunk fogni épp ésszel. Nem mellesleg a téma elég nagy táptalajt nyújt a filmes témákban, már a filmezés gyermekkorában is jelentek meg sci-fi filmek, de az utóbbi időben már nem nagyon tudnak eredeti témával előrukkolni az emberek. Persze volt itt Apollo 13, Armageddon és most itt van a Gravitáció, jó nem sütöm el azt a poént, hogy azt már rég ismerjük, mert körülveszi az egész világunkat. A film se dolgozik nagyon eredeti témával, de azért nem kell félteni, mert ha szerintem Alfons Cuarón kezébe került volna az egész, akkor nem áradozna senki a filmről, hogy ez így jó, úgy jó. A poént megint lelőttem, de nézzük is meg, hogy miért is tetszik az embereknek ennyire a film.

GRAVITY

A film történetéről nem fogok, oldalakat írni csak azt mondhatom, hogy remek, mert ha többet elárulnék, akkor már elég spoiler gyanús lenne az egész és én azt nem akarom. Annyit viszont elárulhatok, hogy a egész történet azon alapszik, hogy „Mi történik ha a világűrben rekedsz?”, amely szerintem elég sok ember fejében ott motoszkált legalább egyszer. A látványért Emmanuel Lubezkinek adhatunk óriási piros pontot, de ez már tőle megszokott dolog, hogy amibe ő belekezd, az már nem néz ki rosszul. Szerintem mindenki emlékszik az Avatar című filmre (a kék emberes) a Gravitáció szerintem még őt is lenyomja látvány terén, mert eszméletlen szép az egész. Magát a Földet soha nem láttam még ilyen gyönyörűnek, eddig mindig csak fröcsögtem, ha a 3D szóba került, de most már elmondhatom, hogy volt olyan film, ami teljes mértékben kihasználta a technika előnyeit. Szép volt. Nem mellesleg ezt a látványt és az egész filmet körülbelül „potom” 80 millióért készítették el (már bőven visszahozta a kiadásokat), ezért már megéri elmenni moziba, és ha lehet, akkor 3D-be megnézni, nem érdemes a lekamerázott förmedvényekkel foglalkozni. Először azt mondtam, hogy ez egy teljes értékű sci-fi, de először, mint minden ember azt gondolja, hogy ez tényleg az, de a film megnézése után jövünk rá, hogy ez már egy thriller, nagyon nyomasztó a mély űr látványa és a néhol közeledő Földé is. Találhatunk még egy egyszerű szimbólum rendszert is a műben, amely csak 90 perc, de a szimbólumokhoz visszatérve csak annyit mondok, hogy köldökzsinór – lélegeztető cső. A film hozza azt a realisztikusságot, amelyet sok társa elhagy és csak az óriási robbanásokra megy rá, de itt nincs így, mert mivel tudjuk, hogy az űrben nincs hangterjedés, hááát itt sincs. Mivel nincs hangterjedés ezért valamivel kell kompenzálni. Talán repülő plüssállatokkal? Nem, hanem remek zenével, amelyet Steven Price-nak köszönhetünk, csodálatos muzsikával töltötte ki a film játékidejét, lehet megint kap egy Grammy-t. Már csak a színészek vannak hátra, akiktől az elején féltem, mert a főszerepet játszó Sandra Bullock mostanában a Női Szervekkel elég alacsonyra tette a lécet, főleg, hogy eredetileg Angelina Jolie játszotta volna a szerepet (jobb választás volt Bullock). George Clooney pedig Robert Downey Jr.-t „túrta ki”, én szívesen megnéztem volna Robertet egy komoly szerepben, mert tud ő komoly szerepet játszani is. George Clooney hozza, a formáját még mindig tud színészkedni, mondjuk ez tőle elvárható. Na és akkor, akit nem tudok megérteni, hogy miért vállal el olyan dolgokat, mint a Női Szervek pedig tud ő színészkedni ezt itt is bebizonyította. Sandra Bullock előtt kalapot kell emelnem, mert tényleg hihető volt, hogy neki itt az élete a tét és nem volt az az érzésem, hogy nem életszerű a dolog. Az Oscar jelöltjei között szerintem találkozni fogunk vele.

Best-Gravity

Jöjjön a végső konklúzió. Óriásit hagy ki bárki aki nem nézi meg ezt a filmet, persze még így is lehetnek emberek akik nem szeretik ez lehet ízlés kérdése vagy akár életkor, érettség kérdése is. Szerintem nem is kell a téma irányt fogékonynak lennie az illetőnek, hogy a moziból kijövet azt mondja, hogy: „Azt a k*rva életbe. Megérte megnézni”. Már régen mondtam ezt, de mindenki menjen el a mozikba és nézzek meg és ne szánja senki azt plusz pénzt a 3D-re, max nem visz be rágcsálnivalót hisz ez nem olyan film. Plusz ezt is régen mondtam, hogy az én DVD gyűjteményemben ott lesz a helye.

T

Hozzászólás