Angry Birds Go!

Nagyon rég volt már, hogy befejeztem volna legalább egy darab kritikát is, de ha egyszer nincs ideje az embernek (munka, suli, egyéb) akkor nem tehet mást, mint valamit elhanyagol.angry-birds-go Most egy kis pihenés után arra gondoltam, hogy még hagyom érlelődni a filmes véleményeimet és egy sokkal, könnyedebb résszel foglalkozok. Még szerintem nem írtam egyetlen Androidos játékról sem, de akkor itt az ideje, hogy megtörjön a jég. Szerintem a világon mindenki ismeri az Angry Birds szériát és a Rovio céget, amely egy könnyed, egyszerű unaloműzőt tárt elénk különböző köntösben. A mostani játékukat az ünnepekre ígérték meg, de már december 11-én elérhető volt a Google Playen. Talán hátrányt jelent, hogy siettek a kiadással vagy sem? Ez majd kiderül.

angry-birds-go-5

Előre leszögezem, hogy a játék ingyenes, vagyis nem kell a pénztárcánkhoz nyúlni, hogy megnézzük milyen is a játék. A játék lényege, hogy versenyezzünk különböző játékmódokban valamennyi ellenfél ellen. Nem hangzik valami soknak, de egy telefonos játéknál nem a komplexitás a legfontosabb, hanem a szórakozási faktor. Szerencsére azért megtalálható a programban. Az első dolog, amely szembetűnt nekem, hogy van valamilyen közösségi rendszer a játékban, amely számolja a pályákon elért pontjainkat. Eddig nem sok értelmét láttam, de azért jó tudni, hogy eddig hányadán állunk a dolgoknak. A Rovionál már bevált szokás, hogy nem egy világot sóz ránk, hanem többet. Szerencsére itt is alapból kapunk négyet, de ezeken kívül van egy úgynevezett Jenga mód is amit még nem sikerült feloldanom, mert egy kódot kell találni hozzá vagy megvenni a módot. Az alapmechanika egyszerű versenyezni és megpróbálni nyerni, amely által pénzhez jutunk, amiből természetesen fejleszthetjük autónkat. A fejlesztés elég fontos mivel ehhez van hozzákötve, hogy melyik pályán mehetünk. Mivel van egy ún. cc a játékban, amit fejlesztéssel növelhetünk és megadott cc kell, hogy menjünk egy adott pálya, megadott versenyszámában. Na, akkor jöjjenek a játékmódok. Az első egy egyszerű verseny, ahol dobogós helyet kell elérni, hogy „megnyerjük” a részt. A második egy időfutam, ahol időre kell teljesíteni a pályát, különböző nehezítésekkel, amelyek kimerülnek egy-két jégtömbökből. A harmadik egy 1v1 verseny, lényege, hogy legyőzd az ellenfelet. A negyedik egy gyümölcsgyűjtögető játékmód, szerintem ennek a megfejtése se okoz olyan nagy gondot az embereknek. Ha elértük a megfelelő cc értéket, akkor jön egy háromfordulós „főellenség” harc. Akkor jöhet a játékmenet és a grafika. A kinézetet hamar elintézem, néhol szép, de néhol nagyon nem áll a helyzet magaslatán, pedig volt szerencsém fullHD felbontású telefonon is tesztelni. A játékmenetben nincsenek újdonságok, megkapunk mindent, ami csak a stílusra jellemző, vagyis kapunk különböző csapdákat, rövidítéseket és fura kinézetű autókat. Sajnos a legtöbb felhasználó panaszkodik, hogy kidobja őket vagy sokszor befagy a játék, ezt a tényt én nem tapasztaltam saját készülékeken, de a kommentekben említett telefonok nagy részén igen. Szerintem azokon is csak azért, mert rootolt volt a készülék és nem nagyon akar együttműködni a játék a memóriakártyával.

AngryBirdsGo-8

Végezetül remek kis szórakozást nyújt az új Angry Birds, szerintem ennél többet nem is kell, hogy írjak. Mindenkinek, aki szeretne egy jó unaloműzőt annak irány a készülékének megfelelő áruház és szerezze be.

T

Hozzászólás